Världen är liten…

För en tid sedan skrev jag på Facebook om en liten rysk stad vid namn Ostaškov (suomeksi) – Осташков. Den ligger mellan Novgorod och Tver eller mellan St Petersburg och Moskva för den som inte är så bevandrad i rysk geografi. Staden väckte mitt intresse för ca en månad sedan eftersom den har likheter med mitt efternamn, enligt forskning så kommer ”Taskinen” av det ryska helgonet ”Ostasko”. Alltså skulle staden kunna vara ”min” stad. Tror förresten att jag läste det också någonstans, men hittar inte nu…

Idag ringde Natasha Korvi från Haparanda, har aldrig tidigare pratat med henne. Hon ville ha med mig på ett skogsarrangemang med gäster från Archangelsk. Datumet var dock fel och jag kan inte ta det. MEN, det visade sig, för att göra en lång berättelse kort, att hon har stuga just i den där lilla staden, i ”min” stad! Häftigt! Nu är vi bjudna dit när vi kommer så långt.

Kommentera

