Nr 61 får nya följare på Twitter!

20150914_Urpo_Taskinen_velomobil_Foto_Roine_Karlsson
Urpo Taskinen, nummer 61. Foto Roine Karlsson.


Det är ju inte lätt att vara kändis, speciellt när man själv inte vet om det😉. Senaste dagarna har jag upptäckt ett ovanligt stort intresse att följa mig på Twitter. Aha, det är säkert för att jag har ambitionen att cykla till Paris och COP21 har jag tänkt.
Bläddrar bland namnen på listan över de mest inflytelserika opinionsbildarna i sociala medier inom hållbarhet i Sverige och så där, plötsligt ser jag mitt namn, som nummer 61 bland 100 utvalda som anses ha mest makt i Sverige inom hållbarhetsområdet via Twitter.
OK, tack för det! Många bra miljökämpar och naturskyddare på den listan. Måste väl skriva ett blogginlägg, typ det här, om det och sedan Facebooka och Twittra ut. För visst måste alla på den listan och utanför den listan ha ambitionen om förstaplatsen? Att bidra till att rädda LIVET på den här planeten?! Nödvändigtvis nu inte bara med Twitter.
Annars, det där med listor måste man ju ta med lite ro. Jag har ju redan för några år sedan varit nummer 1 på en lista, den omfattade hela planeten!

One thought on “Nr 61 får nya följare på Twitter!

Kommentera

