Först i Sverige – tionde i världen!

QuattroVelo_nr_10

Det var nog den 1 april, en bra dag att luras på som Mats Persson skickade ett sms till mig från fabriken hos Velomobiel.nl i Dronten i Nederländerna och berättade att jag skulle kunna få ta hans plats i kön för en Quattro Velo, en fyrhjulig velomobil.
Det var inte lur, utan det var helt sant! Tack Mats!
Nu ligger jag som nummer ett att få en Quattro Velo i Sverige och som tionde i världen! Nåja, det finns ju en Quattro Velo tillverkad redan, men då blir det väl som nummer 11.
När jag får ta tåget till Nederländerna och cykla hem den vet jag ju inte riktigt ännu, men hoppas det blir i juni när Naturskyddsföreningens riksstämma är. Dit måste man ju åka eller allra helst cykla eller hur?!!

Kommentera

