From Finland to Enköping

We just had this slight battery problem, mentioned earlier. The battery was sent to us from Denmark and the receiver for the package was Akkutalo in Oulu. The last possible day to get it was the 22nd of June. After that we would have to cancel the Swedish part of the trip. And it arrived! Akkutalo also fixed the old battery, so now we have three batteries.

The rest of the story then shortly; train Oulu – Helsinki, boat Helsinki – Stockholm, first night in Sweden at Pär Holmgrens place outside of Uppsala, next night in this hotell in Enköping.
… and some photos, maybe not the best, but you can fill in the blanks 🙂


The hotel in Enköping


Suddenly so many velomobiles!


1000 years ago.


Arken is owned by IOGT-NTO-rörelsen – the congress we are heading towards!

Annonser

2 thoughts on “From Finland to Enköping

  1. Hej Urpo. Det är kul att läsa om era äventyr och jag ser fram emot flera skildringar. Nu när du haft QVn ett tag hur skulle du säga att den står sig mot Stradan i hastighet för samma ansträngning? Snabbare eller långsammmare? Hur mycket tror du?

    • Hej Daniel!
      Min bedömning är att QuattroVelon är snabbare både uppför och nedför än Stradan. Uppför eftersom de två bakhjulen ger dubbelt grepp och mer av kraften från trampandet går ut i hjulen istället för att skapa en svajande rörelse av velomobilens bak. Nedför eftersom QVn är lägre och har mindre luftmotstånd därmed, säkerligen påverkar även de två bakhjulen där. När det gäller plan mark är det troligtvis så att QVn är något snabbare, men lite svårare att känna på samma sätt tycker jag.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s